881 782 279

Pon.-Pt.: 14:00-21:00 Sob.: 10:00-12:30

 / Blog / Wpis

Leczo - pysznie, szybko, bezglutenowo, niskowęglowodanowo :-)

Leczo to obiadek w pół godzinki, do tego zdrowy, pyszny i o znikomej zawartości węglowodanów :-). Podaję przepis na leczo ogórkiem konserwowym i brokułem lub ogórkiem kiszonym i cukinią :-)

pierś z kurczaka lub indyka (2 piersi z kurczaka lub 1/3 piersi z indyka, to już zależy ile mięska lubicie :-))
papryki kolorowe (ja na tą ilość mięska dodaję 2 papryki)
kiszony lub konserwowy ogórek (u mnie 2-3 ogóreczki konserwowe kiedy robię leczo z brokułem i kiszone kiedy robię leczo z cukinią)
pomidory (3-4)
cebulka (1 duża)
cukinia lub brokuł  (brokuł 1, cukinie 1-2)
przecier lub koncentrat pomidorowy (przecieru 1 szklankę, koncentratu 2 łyżki)
sól,pieprz, papryka słodka, wg upodobań chili, oregano, bazylia

Podsmażam na maśle klarowanym cebulkę pokrojoną w kosteczkę z dodatkiem soli himalajskiej, dorzucam papryki pokrojone w paski, podsmażam chwilę, dodaję mięsko pokrojone w kostkę, doprawiam pieprzem, solą (cały czas mowa o soli himalajskiej oczywiście!), papryką słodką i chili, smażę aż mięsko dojdzie. dodaję ogórka pokrojonego w kostkę, paski lub plasterki, pomidory i brokuł (podzielony na różyczki) lub cukinię (pokrojoną w grubsze plastry lub "półplastry"). Przykrywam i duszę (ewentualnie dolewając trochę wody w razie potrzeby) do momentu kiedy brokuł czy cukinia zmięknie. Doprawiam w razie potrzeby - gdy robię leczo z cukinią to doprawiam oregano i bazylią dodatkowo. 

PS. Jak jestem w posiadaniu dobrej kiełbaski to podsmażam trochę i dodaję do smaczku :-)

Smacznego! 

Dominika.