881 782 279

Pon.-Pt.: 13:00-22:00 Sob.: 12:00-18:00

 / Blog / Wpis

Czy kobiety powinny ćwiczyć inaczej niż mężczyźni?

Większość kobiet pragnie dokładnie takiej samej sylwetki. Chcą być szczupłe, ale nie chude. Chcą widocznego zarysu mięśni na brzuchu, nogach i rękach. Do tego chcą mieć jędrne pośladki, które będą pięknie prezentować się w obcisłych dżinsach.

Żeby osiągnąć taką figurę większość kobiet musi zgubić trochę tłuszczu i zbudować trochę mięśni. Samo zgubienie tłuszczu nie wystarczy ponieważ to mięśnie nadają sylwetce odpowiednie kształty. 

W jaki sposób osiągnąć powyższe założenia? Na pewno nie wystarczy biegać godzinami na bieżni czy jeździć na rowerku (choć na pewno zdarzą się jednostki, którym to się udało:)). Osiągnięcie atletycznego wyglądu wymaga utrzymania wystarczającej ilości mięśni i redukcji niechcianego tłuszczu. A jak najlepiej zbudować mięśnie? Ćwiczyć tak samo mocno jak robią to panowie. Tak na prawdę trening zróżnicowany ze względu na płeć nie istnieje, mimo że wiele osób związanych z branżą fitness przedstawia takie założenia. Część z pań zapewne zastanawia się teraz czy przez ciężki trening siłowy w dłuższym okresie czasu nie zacznie wyglądać "męsko"? Odpowiedź brzmi: NIE! Niezwykle trudno osiągnąć kobiecie mocno umięśniony, potężny wygląd niezależnie od tego jak często i mocno ćwiczy. Jednym z hormonów odpowiedzialnych w bezpośredni sposób za przyrost masy mięśniowej jest testosteron, który u kobiet jest na poziomie 5-10% tego co można zanotować u przeciętnego mężczyzny. Badania po treningowe wykazują nawet 45 krotnie wyższy testosteron u mężczyzn niż u kobiet. 
Także drogie Panie obiecujemy, że jeśli będziecie ćwiczyć mocno (i jeść dobrze:)) to będziecie wyglądać świetnie i na pewno nie będziecie wyglądać "męsko" a raczej seksownie i zdrowo. Ponadto ćwicząc z mężczyznami robicie na nich mocne wrażenie - uwierzcie:)

Wpis opracowany na podstawie "Muscle Myths 50 Health & Fitness Mistakes You Don't Know You're Making" Michael Matthews oraz "Spalaj Tłuszcz Buduj Mięśnie" Tom Venuto